van de imkervereniging

Landelijke open Imkerijdag

13 juli 2019

Het weekend van 13 en 14 juli staat landelijk in het teken van de Imkers.

Imkers vertellen op hun “Bijenstand “ over de bijenvolken en de plaats die ze innemen in de natuur.

Op zondag 14 juli van 11.00 tot 16.00 uur is iedereen van harte welkom op het terrein van Oud Poelgeest, Poelgeesterweg 1, Oegstgeest. Daar vertellen de Imkers van Imkersvereniging Oegstgeest e.o, u graag meer over deze onmisbare insecten.

Dit is de gelegenheid bij uitstek om van alles over bijen te weten te komen; er zijn die dag imkers aanwezig om vragen te beantwoorden en men kan een kijkje nemen in een demonstratie bijenkast. Je kan zelfs een imkerpak aandoen en bij de bijenkasten komen kijken. Tevens is er voorjaarshoning te koop..

Om de winter door te komen verzamelen de bijen nectar van de bloemen. Van deze nectar maken de bijen honing die zo uit de raat gegeten kan worden. De imkers nemen het overschot aan honing weg, Voor sommige een delicatesse, voor anderen te zoet. Het leven in een bijenvolk is een boeiend geheel, ook de imker wordt telkens weer verrast door het levende organisme van het volk, bestaande uit duizenden individuen.

Voor meer informatie en landelijk andere plekken waar imkers op hun stand staan kun je vinden op :