Open Imkerijdag 2022 verslag

Op 10 juli 2022 hadden we als vereniging op Oud Poelgeest de kans om mensen te laten zien wat een mooie en smakelijke hobby imkeren is. Met een grote groep leden van de vereniging was er een mooie stand waar bezoekers, die trouwens ook in grote mate voor de hele leuke kunstdag op landgoed Oud Poelgeest kwamen, veel informatie konden krijgen over wat we als vereniging doen. Er was veel literatuur over de bijen, bloemen en meer, er was zelf kaarsen maken van was, jeugd kon op de foto in een imkerpak, uitleg over de wilde bijen en wilde bijenkastjes, er waren korven en kasten om te bekijken en natuurlijk konden bezoekers nog even langs de stand om daar uitleg te krijgen van het bijzondere leven van de bijen. En er was overheerlijke voorjaarshoning te koop die een tijdje geleden is geslingerd tijdens de basiscursus. Al met al een mooie dag om met veel plezier op terug te kijken. En we hebben ons weer van onze beste kant laten zien, dat vind ook de Oegstgeester Courant.