Op zondag 15 juli is er rond de 40-jaar oude bijentuin op het landgoed van Kasteel Oud-Poelgeest van alles te leren, te zien en te proeven rond het fascinerende leven van de honingbij. Tussen 10.00 en 16.00 uur bent u van harte welkom.

Bijentuin

Onder genot van een kopje koffie of limonade met honingkoek, vertellen enthousiaste bijenhouders van Imkervereniging Oegstgeest u graag over wat er allemaal komt kijken bij het bijen houden.

Verse Honing proeven

In een bijen-observatiekast is het bijenleven goed te volgen; en misschien laat de koningin zich zien. Kinderen kunnen een eigen waskaars rollen, een bijenhotel maken, een selfie in een imkerpak nemen, of de bijenkoningin in een bijenvolk opsporen. Ook kunt u heerlijke lente-honing uit Oegstgeest proeven of onder begeleiding van een ervaren imker een kijkje in de 40-jaar oude bijentuin nemen. Er zijn diverse bijenproducten te koop, waaronder vers geoogste
bijenhoning uit Oegstgeest.

Voor bezoekers aan de Imkerijdag is er een bijzondere attentie (op=op)

Imkervereniging Oegstgeest

In de bijentuin van Imkervereniging Oegstgeest op landgoed Oud-Poelgeest, huisvesten verschillende lokale imkers hun bijenvolken. Bijenhouden is meer dan een bijenvolk met 50.000 bijen in een kast onderbrengen en verzorgen. Het betekent ook oogsten en slingeren van de gewonnen honing, bijvoeren, het vangen van/of voorkomen van bijenzwermen en inspelen op het veranderlijke weer en de natuur.

Bij-vriendelijke tuin

Er is informatie beschikbaar over hoe u uw eigen tuin of balkon bij-vriendelijk kunt inrichten. Meer informatie op de website.

evenementen
Poelgeesterweg 1, 2341 NM Oegstgeest Map